Nov 2, 2012

Cupcake Hantaran & Kek Kukus Coklat Cheese

Assalamualaikum & Salam Jumaat semua..Pagi yang indah.syukur sangat hari ni sebab mampu membuatkan sitti tersenyum riang..TQ ALLAH..

Sitti nak story sal cupcake hantaran.cupcake ni sebenarnya tempahan akak kat opis sitti ni. sebenarnya akak ni pernah tgk cupcake hantaran yang sitti buat tok kawan sitti. tema kawan sitti tu merah & pink.pihak wanita warna merah & lelaki lak warna pink.. memula tu rasa nak gelak jer sebab belah lelaki warna pink..kiranya berjiwa kental dalam hati ada taman hahahaha..

back to story..akak opis ni tempah tok pertunangan anak dia yang bakal diadakan sabtu ni di perak..jauh gak CC ni pergi.



Sitti ni tak de la pandai mendeco tapi insyahALLAH sitti akan buat sebaik mungkin sepenuh hati sitti.tema akak opis pilih ni memang cantik sangat..gabungan pink hijau..warna kontra yang menarik perhatian sesiapa jer..pandai juga la akak ni pilih warna tok anak dia..
bila sitti bg dia tadi..punyala dia epi..alhamdulillah akak tu suke sangat..lupe lak CC ni coklat moist fondant..sitti saja susun mcm tu saja nak bg rawak warna tu supaya cantik & menarik..walaupun pada hakikatnya x cantik sangat tapi sitti bersyukur sebab dapat menyiapkan tempahan ni.
bila akak tanya sal harga CC ni jantung sitti berdegup kencang..sebab akak tu x pernah tanya sal harga so bila dia tanya kecut gak la sebab seperti semua tau klo CC Fondant ni mahal..bila sitti gtau harga jer dia pun cakap okla tu. lagi pun dia faham harga memang mahal guna fondant ni. syukur sangat..selepas bertukar tangan CC ni rasa sayang lak..ye la mana tak nya..pada mata sitti ni la hasil tangan sitti yang cukup kemas buatanya. sitti hope supaya CC ni akan memeriahkan lagi majilis pertunangan akak anak tu..


Siap masuk box lutsinar

sedia untuk dihantar


sitti x dapat nak letak riben sebab akak tu da cakap dia da beli riben.lagi pun klo sitti letak mesti x sama warna dengan akak tu. so better akak tu je yang letak riben.sitti hanya bg cadangan supaya letak riben tu dalam bentuk 't' then letak bunga kat tengah. akak tu pun setuju..hihihihi..alhamdulillah..syukur Ya ALLAH..rezeki di pagi jumaat yang barakah amin..

apa kata kita main teka teki..cuba teka kek apa kat bwah ni..


dapat x?..mmmm ok la aci yer ( tu bahasa sabah)..ni adalah kek kukus coklat cheese. sitti wat tok makan² sempena hari jumaat..bila tgk mcm kertas hitam jer kan hihihi tapi sebenarnya adalah sebiji kek yang cukup sedap..nyum²..



kek ni da selalu sangat sitti buat..rasanya ngam² jer kat tekak ditambah dengan cheese bertambah lagi la kesedapannya hahahaha...bila potong memang senang sangat sebab kek ni lembap² gitu..




orang cakp tuah ayam nampak di kaki..tuah manusia?..syukur sangat ada tempahan kek coklat kukus cheese ni..benar la kata orang..rezeki memang ada dimana² penting usaha..alhamdulilah amin..







Ingin melihat lebih banyak gambar?Bole la ke FB sitti untuk melihar jenis produk yang dijual

klik  J&S Bakery

Hubungi Sitti 019-8011149


Nov 1, 2012

Apam Word & Muffin Pandan

Assalamualaikum & salam pagi..baru jam 11.06 pagi...so pagi lagi la kan hihihi..ari ni nak ceta sal apam word.sedih sebenarnya sitti tgk apam ni..apam x cantik..semua bahan sama jer sitti gunakan tapi entah napa kejadian apam word ni x cantik..tulisan tu x lawa langsung..sedih sgt..da la org tempah..nanti apa lak org tu cakap yer..sedih kan huhuhuhu..

nak x nak sitti kena gak htr..not by hand but by pos laju..hope orag tu suke la..sedih tau..

Congratulation Syg






X lawa kan?..mugkin sebab telur kot..telur yang sitti gunakan kali ni gred AA..tu bab x cantik kejadian apam ni..adakah itu puncanya?..semalaman berfikir..



Siap packing


Tok melegakan hati sitti yang risau,sedih, kecewa ni..sitti pun buat la muffin pandan ni..sitti buat dalam saiz kecik jer saiz 'S'. resepi ni sitti kaut dari blog Izah kurangkan jadi setengah adunan. terasa macam nk makan jer time tgk dalam blog izah tu..so buatla mlm tadi..

memang sedap sangat & sitti berpuas hati dengan kejadian muffin pandan ni..tekstur mcm macam kek sikit tapi sitti jamin ssesangat..SEDAP...

sedia dibakar




Time buat ni, sitti x sabar nak makan..bau pandan tu menusuk idung..tu belum bakar..da bakar bertambah² mengoncang jiwa hahahahaha..warna coklat atas muffin tu x sekata tapi memang sedap..sepatutnya sitti masak lebih lama lagi tapi x tertahan dengan bau pandan yang wangi memanggil² untuk dimakan...hahahahaha










tekstur muffin ni memang mcm kek sikit..sedap..gebu & umph la..x rugi cuba resepi ni..pas ni bole la sitti try resepi lain lak kan..

apa pun enjoy da pic..




Ingin melihat lebih banyak gambar?Bole la ke FB sitti untuk melihar jenis produk yang dijual

klik  J&S Bakery

Hubungi Sitti 019-8011149

Oct 29, 2012

Salam Aidil Adha


Assalamualaikum & selamat malam..lama x update blog ni.sempat lagi kan klo sitti ucapakan selamat menyambut aidil adha..bukan apa byk benda berlaku..tapi syukur alhamdulillah dapat gak sitti siapkan semua tempahan mengikut jadul tapi sayang..semua gambar sitti lupa nak snap..hanyan cream cheese cracker je sempat snap..

apa pun alahamdulillah rezeki raya kurban..enjoy da pic

siap hias






Ingin melihat lebih banyak gambar?Bole la ke FB sitti untuk melihar jenis produk yang dijual

klik  J&S Bakery

Hubungi Sitti 019-8011149

Oct 22, 2012

Apam, Cheese Tart & Biskut Cream Cheese (Krim Keju)

Assalamualaikum & selamat pagi..pagi yang redeup jer.sejuk mata memandang..cuaca hari ini mendung hope x da la hujan..semalam hujan lebat sangat kat tmpt sitti syukur alhamdulillah rezeki ALLAH melimpah amin..

entry kali ni pendek jer sebab sitti banyak kerja nak disiapkan..cuma sedih sebab lupa nak snap gmrb Biskut Cream Cheese..so sitti pinjam jap pic sebelum ni..klo nak tau bole g cne Biskut Cream Cheese

enjoy da pic..sori gmbr x clear..

Apam cornetto



Apam cornetto & Biskut Cream Cheese (BCC) fly to JB..hope miza suke la yer.beberapa hari seblum raya haji ni banyak tempahan masuk alhamdulillah sgt rezeki ALLAH..amin. apam polkadot yang cheese tart ni lak tempahan budak opis..dia cakap nk bg kat kawan..tak tau la sempena apa tapi TQ so much yer mimie..jom jengah blog beliau  Qaseh Johanna

Cheese tart bluberry

Warna daun tu sepatutnya warna unggu (purple) tapi terletak lak warna pink..tapi lawa gak kan.



Ingin melihat lebih banyak gambar?Bole la ke FB sitti untuk melihar jenis produk yang dijual

klik  J&S Bakery


Hubungi Sitti 019-8011149

Oct 20, 2012

Apam Ladybird & Ais Krim Cornetto

 Assalamualaikum & salam ceria semua..penat sgt hari ni..entry pun x da nak tulis banyak..alhamdulillah rezeki hari sabtu..tempahan apam tok besday anak mar kat s.alam..hope menepati la yer..

jom layan pic..

Apam cornetto




Apam da siap..syukur dapat siapkan tempahan. pic bawah ni time da siap kukus..


Comel kan?..belum letak coklat. seperti biasa temapahan apam ladybird lagi..




Ingin melihat lebih banyak gambar?Bole la ke FB sitti untuk melihar jenis produk yang dijual
klik  J&S Bakery


Hubungi Sitti 019-8011149

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...